15 καθημερινοί τρόποι να αντιμετωπίσετε την κατάθλιψη
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someonePrint this page
  • Άσε το κατοικίδιό σου να σου φτιάξει τη διάθεση

Κάποιες φορές το κατοικίδιό σου μπορεί να πάρει το ρόλο του καλύτερού σου φίλου. Το παιχνίδι μαζί του σε βοηθάει να ξεχάσεις τα προβλήματά σου, ενώ όταν το φροντίζεις στρέφεις την προσοχή σου σε κάτι άλλο και αυτό μπορεί να είναι θεραπευτικό για τη δική σου ψυχολογία.

  • Φάε έξυπνα για να ανέβεις ψυχολογικά αλλά και σωματικά

Δεν υπάρχουν τροφές που να θεραπεύουν την κατάθλιψη, αλλά μια σωστή γενικότερα διατροφή μπορεί να συνεισφέρει σημαντικά στην καλή σου διάθεση. Βάλε στη διατροφή σου άφθονα φρούτα, λαχανικά και προιόντα ολικής άλεσης.

Μελέτες δείχνουν πως τα Ω3 λιπαρά και η βιταμίνη Β12 εξομαλύνουν τις ψυχολογικές μεταπτώσεις.

Πλούσια σε Ω3 λιπαρά είναι ορισμένα ψάρια όπως ο τόννος, ο σολομός και η σαρδέλα. Το ίδιο ισχύει και για τον λιναρόσπορο, τα καρύδια, τη σόγια και τα σκούρα πράσινα λαχανικά.

Βιταμίνη Β12 μπορείς να βρεις στα θαλασσινά, τα δημητριακά, τα γαλακτοκομικά, αλλά και σε συμπληρώματα διατροφής.

  • Φάε τροφές πλούσιες σε υδατάνθρακες αλλά φτωχές σε λιπαρά

Αυτά είναι προιόντα ολικής άλεσης όπως κινόα, βρώμη, μαύρο ρύζι, όσπρια όπως φακές, φασόλια, αρακά και ορισμένα λαχανικά όπως η γλυκοπατάτα.

  • Πιες λιγότερο καφέ

Έχεις πραγματικά ανάγκη το 3ο φλιτζάνι καφέ; Το άγχος πολλές φορές συνυπάρχει με την κατάθλιψη. Ο πολύς καφές προκαλεί άγχος και νευρικότητα. Οι επιστήμονες υποστηρίζουν ότι η ελάττωση του καφέ βοηθάει στη ψυχολογία και τις διαταραχές ύπνου.

  • Θεράπευσε ό,τι σε πονάει

Το χρόνιο άλγος, σε οποιοδήποτε σημείο του σώματος επηρεάζει σημαντικά τη ψυχολογία μας. Μην το αμελείς και αντιμετώπισέ το με τη βοήθεια του κατάλληλου γιατρού.

  • Άρχισε τη γυμναστική

Η γυμναστική είναι για πολλούς ανθρώπους τόσο αποτελεσματική όσο τα αντικαταθλιπτικά φάρμακα. Δεν χρειάζεται να κάνεις μαραθώνιο. Πήγαινε για περπάτημα με έναν φίλο σου. Όσο περνάει ο καιρός, κινήσου περισσότερο έως ότου να αθλείσαι τις περισσότερες μέρες της εβδομάδας. Θα νιώσεις καλύτερα με το σώμα σου, θα κοιμάσαι καλύτερα και θα φτιάξει η διάθεσή σου.

Είναι σημαντικό να κάνεις κάτι που σου αρέσει. Αν δεν απολαμβάνεις το τρέξιμο, κάνε ποδήλατο, παίξε τένις, ασχολήσου με τον κήπο σου.

  • Γυμνάσου με παρέα

Η επαφή με άλλους ανθρώπους θα σε βοηθήσει να ξεφορτωθείς το αίσθημα της μοναξιάς που χαρακτηρίζει την κατάθλιψη. Πήγαινε σε ομαδικά μαθήματα στο γυμναστήριο ή πάρε έναν φίλο σου μαζί.

  • Φρόντισε να σε βλέπει ο ήλιος

Νιώθεις πεσμένος τους χειμερινούς μήνες; Μπορεί να έχεις SAD (εποχιακή συναισθηματική διαταραχή). Είναι πιο συχνή το χειμώνα που η μέρα έχει μικρή διάρκεια και ο ήλιος βγαίνει πιο σπάνια.

  • Επιστράτευσε τη δημιουργικότητά σου

Η ζωγραφική, το γράψιμο, η μουσική, η φωτογραφία, το πλέξιμο είναι τρόποι να εξερευνήσεις τα συναισθήματά σου και να εκφραστείς. Ο σκοπός δεν είναι να φτιάξεις ένα αριστούργημα αλλά να κάνεις κάτι που σε γεμίζει.

  • Βρες χρόνο για χαλάρωση

Το χρόνιο στρες και άγχος προκαλούν κατάθλιψη. Μάθε πώς να χαλαρώνεις και να ελέγχεις τα συναισθήματά σου. Η γιόγκα ή ο διαλογισμός μπορεί να σε βοηθήσουν. Ακόμα και ένα ζεστό μπάνιο ή η μουσική θα σου κάνουν καλό.

  • Γίνε ενεργό μέλος της κοινότητάς σου

Όταν ξοδεύεις χρόνο για ανθρώπους και στόχους που σε ενδιαφέρουν ανακτάς το αίσθημα του σκοπού. Μπορείς να ασχοληθείς εθελοντικά με τη φιλανθρωπία. Μπορείς να ενταχθείς σε μία ομάδα που οργανώνει πολιτιστικά και άλλα δρώμενα. Θα νιώσεις καλύτερα με τον εαυτό σου, θα γνωρίσεις κόσμο και θα κάνεις καινούργια πράγματα.

  • Κράτησε κοντά σου οικογένεια και φίλους

Οι άνθρωποι που σε αγαπούν θέλουν να σε στηρίξουν. Όσο τους κρατάς σε απόσταση δεν μπορούν να το κάνουν. Πάρε τηλέφωνο έναν φίλο σου να πάτε μια βόλτα. Πήγαινε για καφέ με το σύντροφό σου. Θα νιώσεις καλύτερα αν μιλήσεις για αυτά που σε απασχολούν.

  • Κοιμήσου καλά

Η κατάθλιψη κάνει την ξεκούραση δύσκολη. Κάποιο κοιμούνται υπερβολικά πολύ και άλλοι δεν μπορούν να κοιμηθούν. Φρόντισε να κοιμάσαι σωστά. Ξεκίνα με το να πηγαίνεις στο κρεβάτι την ίδια ώρα κάθε βράδυ. Εφάρμοσε τεχνικές χαλάρωσης για να σε πάρει ο ύπνος. Ακόμα και όταν απλώς ξαπλώνεις κλείνοντας τα μάτια σου για μερικά λεπτά μέσα στη μέρα νιώθεις καλύτερα.

  • Απόφυγε το αλκοόλ και τα ναρκωτικά

Η χρήση τους θα σε δυσκολέψει να βγεις από την κατάθλιψη και θα αναχαιτίσει τη δράση των αντικαταθλιπτικών φαρμάκων. Αν έχεις πρόβλημα εθισμού και κατάχρησης ζήτησε βοήθεια άμεσα.

  • Μείνε πιστός στη θεραπεία σου

Οι καλές συνήθειες όπως η σωστή διατροφή και άσκηση έχουν καταλυτικό ρόλο αλλά σε καμία περίπτωση δεν αντικαθιστούν την αξία της φαρμακευτικής και συμβουλευτικής θεραπείας από τους ειδικούς. Η κατάθλιψη είναι μία σοβαρή ασθένεια και θα πρέπει να αντιμετωπίζεται με συνέπεια και υπευθυνότητα.

Βιβλία Αλεξάνδρου Μορτάκη
  • Γυναίκα και HPV. Γιατί δεν πρέπει να ανησυχείτε
  • Ενδοεπιθηλιακές Νεοπλασίες του Κατώτερου Γεννητικού Συστήματος
  • Μόλυνση από τους Ιούς των Ανθρωπίνων Θηλωμάτων (HPV)
  • Γυναίκα και HPV. Πρόληψη της Μόλυνσης και των Επιπλοκών της
Εκπαιδευτικά Άρθρα ΑΡΧΕΣ ΚΟΛΠΟΣΚΟΠΗΣΗΣ ΑΛΛΟΙΩΣΕΙΣ VIN ATYPICAL TRANSFORMATION ZONE Διαλέξεις P/P ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ HPV - CIN - ΚΑΡΚΙΝΟΥ