Κοιμάσαι αρκετά;
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someonePrint this page

Η ποσότητα ύπνου που χρειάζεται κάθε άνθρωπος εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, συμπεριλαμβανομένης της ηλικίας. Σε γενικές γραμμές,

  • Τα νεογνά χρειάζονται 12-15 ώρες την ημέρα ύπνο
  • Τα νήπια χρειάζονται 11-14 ώρες
  • Τα παιδιά προσχολικής ηλικίας χρειάζονται 10-13 ώρες
  • Τα παιδιά που πάνε σχολείο 9-11 ώρες
  • Οι έφηβοι 8,5-9,5 ώρες
  • Οι περισσότεροι ενήλικες χρειάζονται 7-9 ώρες την ημέρα ιδανικά, ωστόσο ορισμένοι μπορεί να χρειάζονται μόλις 6 ώρες και άλλοι ακόμη και 10 ώρες ύπνου.
  • Οι έγκυες γυναίκες στο 1ο τρίμηνο συχνά χρειάζονται αρκετές παραπάνω ώρες ύπνου απ ότι συνήθως.

Παρόλα αυτά, οι ειδικοί υποστηρίζουν πως όταν νιώθεις νυσταγμένος μέσα στη μέρα, ακόμα και κατά τη διάρκεια βαρετών δραστηριοτήτων, σημαίνει πως δεν έχεις κοιμηθεί αρκετά.

‘Χρωστούμενος ύπνος’

Η ποσότητα του ύπνου που χρειάζεται κανείς επίσης αυξάνεται όταν δεν έχει κοιμηθεί αρκετά τις προηγούμενες ημέρες. Ο ελλιπής ύπνος κατά συρροή μαζεύεται σαν χρέος και στο τέλος ο οργανισμός σου θα απαιτήσει την εξόφλησή του.

Φαίνεται πως δεν προσαρμοζόμαστε στον λίγο ύπνο. Ακόμα και αν μας έχει γίνει συνήθεια, η κριτική μας σκέψη, οι αντιδράσεις μας και άλλες λειτουργίες εξακολουθούν να επηρεάζονται.

Συνέπειες του ανεπαρκούς ύπνου

  • Προβλήματα μνήμης
  • Κατάθλιψη
  • Πεσμένο ανοσοποιητικό σύστημα
  • Αυξημένη αντίληψη του πόνου

Κίνδυνοι από τη στέρηση ύπνου

Πολλές μελέτες δείχνουν πως η στέρηση ύπνου είναι ιδιαιτέρως επικίνδυνη. Άτομα που υπεβλήθησαν σε τεστ αντανακλαστικών ή στο τεστ συντονισμού χεριού- ματιών είχαν εξίσου κακά αποτελέσματα με άτομα υπό την επήρεια αλκοόλ.

Επίσης, η στέρηση ύπνου μεγιστοποιεί την επίδραση του αλκοόλ με αποτέλεσμα κάποιος που δεν είναι ξεκούραστος να μεθάει πιο εύκολα.

Υπολογίζεται πως η κούραση-υπνηλεία ευθύνεται για περίπου 83.000 αυτοκινητιστικά ατυχήματα και περίπου 850 θανάτους ετησίως.

Η καφείνη και άλλα διεγερτικά δεν μπορούν να βοηθήσουν στη σοβαρή στέρηση ύπνου.

Με βάση τον εθνικό οργανισμό ύπνου της Αμερικής, είσαι αρκετά νυσταγμένος για να οδηγήσεις όταν,

  • Δυσκολεύεσαι να εστιάσεις τα μάτια σου
  • Χασμουριέσαι συνεχώς
  • Δε θυμάσαι πως οδήγησες τα τελευταία μέτρα
  • Κάνεις περιπλανώμενες σκέψεις
  • Δυσκολεύεσαι να κρατήσεις το κεφάλι σου όρθιο
  • Μπαινοβγαίνεις στις λωρίδες του δρόμου

Πηγή webmd.com

Βιβλία Αλεξάνδρου Μορτάκη
  • Γυναίκα και HPV. Γιατί δεν πρέπει να ανησυχείτε
  • Ενδοεπιθηλιακές Νεοπλασίες του Κατώτερου Γεννητικού Συστήματος
  • Μόλυνση από τους Ιούς των Ανθρωπίνων Θηλωμάτων (HPV)
  • Γυναίκα και HPV. Πρόληψη της Μόλυνσης και των Επιπλοκών της
Εκπαιδευτικά Άρθρα ΑΡΧΕΣ ΚΟΛΠΟΣΚΟΠΗΣΗΣ ΑΛΛΟΙΩΣΕΙΣ VIN ATYPICAL TRANSFORMATION ZONE Διαλέξεις P/P ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ HPV - CIN - ΚΑΡΚΙΝΟΥ