Πως να διαχειρίζεσαι το στρες
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someonePrint this page

Κοιμήσου καλά

Όταν είσαι κουρασμένος, ακόμα και τα πιο μικρά πράγματα μπορούν να σε ενοχλήσουν. Έρευνες δείχνουν ότι οι άνθρωποι που δεν κοιμούνται αρκετά είναι πιο ευερέθιστοι, εκνευρισμένοι, στεναχωρημένοι και πνευματικά εξαντλημένοι. Ιδανικά, ένας ενήλικας θα πρέπει να κοιμάται 7,5-8,5 ώρες ημερησίως.

Διατρέψου σωστά

Μην τρως από έξω. Μια θρεπτική διατροφή μπορεί να σε βοηθήσει να διαχειριστείς το στρες αλλά και να αναχαιτίσει την αρνητική του επίδραση στο σώμα. Για παράδειγμα, κάποιες τροφές διεγείρουν την έκκριση σεροτονίνης, μίας ουσίας που μας κάνει να νιώθουμε καλά. Άλλες τροφές τονώνουν το ανοσοποιητικό σύστημα, μειώνουν την αρτηριακή πίεση και κρατούν τα επίπεδα των ορμονών σε ισορροπία.

Κάποιες από αυτές είναι,

  • Φυλλώδη πράσινα λαχανικά και εσπεριδοειδή φρούτα
  • Ολικής άλεσης δημητριακά και ψωμί
  • Φασόλια και όσπρια
  • Φουντούκια, φιστίκια, λιναρόσπορος
  • Σολωμός, τόνος και σόγια

Το πότε τρως είναι τόσο σημαντικό όσο και το τί τρως.

Ένα γεύμα ή σνακ κάθε 4-5 ώρες μέσα στη μέρα σε βοηθάει να μην είσαι νευρικός, γεγονός που συμβαίνει όταν μένεις νηστικός για πολλές ώρες καθώς τα επίπεδα ζαχάρου στο αίμα πέφτουν.

Το νερό παίζει σημαντικό ρόλο.

Το αλκοόλ μπορεί να σε βοηθήσει να χαλαρώσεις αλλά μόνο εφόσον καταναλώνεται με μέτρο και όχι κοντά στον ύπνο καθώς μπορεί να επηρεάσει την ποιότητά του.

Γυμνάσου συχνά

Η γυμναστική δεν κάνει καλό μόνο στη σωματική υγεία, αλλά και στη διαχείριση του στρες. Επίσης, η άθληση κάνει καλό στην αντιμετώπιση της κατάθλιψης και στην οξυδέρκεια.

Ακόμα, βοηθάει στην ποιότητα του ύπνου. Θα πρέπει, ωστόσο, να μεσολαβούν τουλάχιστον 3 ώρες μεταξύ άσκησης και ύπνου.

Μοιράσου τις σκέψεις σου

Η φράση ‘ένα πρόβλημα που μοιράζεται είναι ένα πρόβλημα μισό’ αληθεύει. Έρευνες δείχνουν πως όταν ανοίγεσαι μπορείς να διαχειριστείς το στρες καλύτερα. Μιλώντας για τα συναισθήματά σου μειώνονται τα επίπεδα κορτιζόλης στο αίμα σου, της ορμόνης του στρες.

Μόνο και μόνο με το να εκφράζεις λεκτικά τα προβλήματα και τις ανησυχίες σου, τα κάνεις να φαίνονται λιγότερο σοβαρά.

Ένα άτομο εμπιστοσύνης από την οικογένειά σου ή το φιλικό σου περιβάλλον ή ένας σύμβουλος, μια ομάδα υποστήριξης μπορούν να βοηθήσουν.

Βρες χρόνο για τον εαυτό σου

Κάνοντας σε τακτική βάση πράγματα για τον εαυτό σου σε βοηθά να διατηρείς την ενέργεια και την ψυχική σου ισορροπία. Δεν είναι εγωιστικό. Όλοι μας χρειαζόμαστε λίγο χρόνο χωρίς ευθύνες.

Αφιερώνοντας χρόνο στον εαυτό σου, ακόμα και αν δεν κάνεις τίποτα, σε ηρεμεί ψυχικά και σωματικά. Θα αναζωογονηθείς και θα είσαι έτοιμος να αντιμετωπίσεις τις υποχρεώσεις σου με φρέσκο μυαλό.

Δημιούργησε κενά στο πρόγραμμά σου για σένα και βάλε τα στο ημερολόγιό σου.

Μπορείς

  • Να πας για περπάτημα
  • Να διαβάσεις ένα βιβλίο
  • Να ακούσεις μουσική
  • Να παίξεις με το κατοικίδιό σου
  • Να πας σινεμά
  • Να κάνεις μασάζ

Μάθε και εφάρμοσε τεχνικές χαλάρωσης. Μέσω του διαλογισμού μπορείς να χαλαρώσεις και να αφεθείς στη στιγμή.



Διαβάστε Επίσης
Βιβλία Αλεξάνδρου Μορτάκη
  • Γυναίκα και HPV. Γιατί δεν πρέπει να ανησυχείτε
  • Ενδοεπιθηλιακές Νεοπλασίες του Κατώτερου Γεννητικού Συστήματος
  • Μόλυνση από τους Ιούς των Ανθρωπίνων Θηλωμάτων (HPV)
  • Γυναίκα και HPV. Πρόληψη της Μόλυνσης και των Επιπλοκών της
Εκπαιδευτικά Άρθρα ΑΡΧΕΣ ΚΟΛΠΟΣΚΟΠΗΣΗΣ ΑΛΛΟΙΩΣΕΙΣ VIN ATYPICAL TRANSFORMATION ZONE Διαλέξεις P/P ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ HPV - CIN - ΚΑΡΚΙΝΟΥ